Targuiala pentru sumele cu care sa fie rasplatiti profesorii este mai jenanta decat balacareala politicienilor. Profesorii, atunci cand au optat pentru acesta nobila cariera, au avut in vedere un salariu mai mic, dar o activitate care sa se potriveasca cu felul lor de a fi si de a gandi.
Nici nu vreau sa verific ce gandeste un profesor despre aceasta tema; consider ca este sindicalism romanesc, asa cum propunerea referitoare la legea salarizarii unice (in forma actuala), este campanie electorala nerusinata.
In conditiile in care, pana acum, nu a fost rezolvata problema salarizarii si in functie de competenta (nu doar de importanta categoriei profesionale), in conditiile in care atunci cand lucrezi ceva cu pasiune nu te gandesti la salariu, respectabila menire a profesorilor ar trebui sa primeze in fata aspectului pecuniar (rezultatele obtinute de elevi la examene reprezinta nota pe care ar trebui sa o primeasca profesorii), pentru ca nici o suma nu poate inlocui satisfactia morala oferita de succesul discipolilor (examenele si tezele nefiind pentru varfuri ci pentru media celor care invata).
Imbunatatirea sistemului educational se doreste si ar trebui extinsa si catre cei care au terminat o anumita etapa de studiu, dar genul de lupta sindicala la care asistam este mult sub notiunea de "profesor" si pare, mai degraba, efortul unor incompetenti impotriva altora.
Cu toata stima pentru profesorii care nu m-au invatat sa inteleg ce se intampla, sau mai degraba sa accept... (nici nu-mi doresc).
Probabil ca toti romanii ar aprecia interventia publica a profesorilor severi dar corecti (si cu atat mai apreciati) vis-a-vis de prestatia jalnica a sindicalistilor cu minte ingusta si fara viziune, aceasta interventie putand declansa si rezolvarea problemelor salariale .
Asa cum absenteismul de la votul pentru conducatorii locali si nationali este pagubos, acceptarea mediocrilor care-si inchipuie ca reprezinta interesele profesorilor duce la decredibilizare notiunii de "dascal", "profesor", "formator de caractere"; nu doar transmiterea de cunostinte este rolul cadrelor didactice, ci mai ales interzicerea accesului catre posibilitatea de a ne conduce pentru cei care, maine ar putea confunda unele notiuni si mai ales principii...
Podul de la Luţca sau cum să dai mortul cu ruj
-
*"Not believing in force is the same as not believing in gravitation."*
*Thomas Hobbes (1588-1679, filozof englez)*
*“Podul de piatră s-a dărâmat, a venit a...
Acum un an
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu